Múltkor írtam, hogy nem voltam elájulva a Culinaris Ízakadémián tapasztaltaktól. A történtek ellenére szavaztam nekik egy kis bizalmat, gondoltam veszek egy flaskát a posztban is említett bazsalikomos szószból.
Persze a vegyes szájíz az vegyes szájíz, tehát először körbenéztem a megszokott "gourmand boltokban" meg az interneten, de sehol máshol nem találtam a lötyit. Egyéb lehetőség híján május utolsó napjaiban felkerestem a Culináris Balassi Bálint utcai részlegét. A polcra a termék háromféle változata volt kitéve, a rozmaringos, a ruccolás és a bazsalikomos. Az első kettőből "kereskedelmi" mennyiség, a harmadikból összesen egy palack. Na, ez még nem lenne baj, elvégre a termék jellegénél fogva az az egy palack is évekig elég lett volna. A probléma a részletes szemügyre-vételezéskor jelentkezett, kiderült, hogy a termék szolgálati idejének utolsó napjait tölti, vagyis 2010. júniusában lejár. (A másik két ízesítésű még "kopasz" időszakát élte...) Kerestem egy eladót, kérdeztem, hogy nincs-e fiatalabb példányuk. A válasz lakonikus "nincs" volt.
Ezen eldurrant az agyam. Véleményem szerint ilyet egy "arctalan" multi sem engedhet meg magának, nemhogy egy olyan cég, ami úgy hirdeti magát, hogy ők az igényesség meg kiemelkedően magas minőség nagykövetei.
Véleményemnek hangot adandó, az alábbi levelet küldtem nekik:
Tisztelt Asszonyom/Uram!
Szerettem volna venni az Önök Balassi Bálint utcai boltjában egy flakon
Imaginative Cuisine Bazsalikomos olajat. A termékből összesen egy flakont
találtam, aminek a lejárati ideje 2010 júniusa volt. Ugyanott volt ruccolás
olaj is, annak a szavatossága "normális", kb. egy év volt. Kérdeztem az
eladót, hogy esetleg nincs-e olyan, ami nem jár le három nap múlva, a válasz
flegma "nincs" volt. Érdekes módon a polcon volt egy matrica, ami szerint a
termék új...
Úgy érzem, csalódtam Önökben! Azt még el tudom képzelni, hogy véletlenül
kikerül/kint marad egy gyakorlatilag lejárt termék, de úgy gondolom, a
vásárlói figyelmeztetésre illik azt azonnal bevenni, és helyette megfelelő
minőségű árut kirakni. Ez még egy "sarki közértben" is elvárható, egy
prémium termékeket árusító boltban ennek elmaradása több, mint furcsa.
Sajnálattal:
jacint70
A válasz "smtp-fordultával" érkezett:
Tisztelt Uram!
Elnézést kérek a kollegám válasza miatt.
A termék, ahogyan a címke is jelzi a megadott hónap ( 2010 Június )
végéig szavatos, így nem jár le 3 nap múlva. Sajnos a gyártótol így
érkezett a termék, mi azonnal leteszteltük és mivel minősége kiváló
bátran vállajuk érte a felelősséget. Amennyiben a terméket
megvásárolta és mégsem ízlik szívesen kicseréljük vagy az összeget
megtérítjük.
Megértését megöszönve és abban a reményben hogy megtisztel
vásárlásval, maradok üdvözlettelXY
Culinaris ÜLO
Ha megfigyeljük a választ, látható, hogy a Culinaris ÜLO-ban is "magas minőségre" törekszik. A "klasszikus stílusjegyek" (a hibázó "gyalog" helyett történő bocsánatkérés, az ügyvitel tökéletes voltának hangsúlyozása) mellett megjelenik egy új elem, a panaszos bevezetése a naptárértelmezés rejtelmeibe. Valamint a júzer betekintést nyerhet egy új filozófiai iskola alaptételébe, miszerint az idő múlása izolatív, az anyagi világ egyes - a Culinarisban megvásárolható - dolgaira nem vonatkozik.
Még egy kísérletet tettem, hátha megengedik, hogy rájuk tukmáljam a pénzecskémet:
Tisztelt Uram!
Köszönöm a válaszát!
Ugye, Ön sem gondolja komolyan, hogy azért mert nem három nap, hanem bő egy hónap múlva jár le, egyenértékű azon társaival, amelyek - bár más ízesítésűek - még hosszú hónapokig szavatosak?
A termék ízesítésre, díszítésre szolgál, tehát adagonként pár csepp kerül az ételre, vagyis elvárható hogy vásárláskor még hosszú ideig szavatos legyen... Különösen egy olyan terméknél, ami olajat tartalmaz, vagyis nem zárható ki az avasodás.
Értem én, hogy megkóstolták, és kiváló minőségűnek találták, de mi lesz a helyzet mondjuk szeptemberben? Vagy a felelősségvállalás erre is vonatkozik? Ha egy fél év múlva visszaviszem a megavasodott terméket, akkor is kicserélik?
Üdvözlettel
jacint70
Válasz - az ULÖ szabályainak megfelelően - a mai napig nem érkezett....
Sebaj, valahogy csak kibírom a bazsalikomos lötyi - illetve a Culinarisban történő további vásárlás - nélkül is...