Hirdetés

Hirdetés

Fizetett hirdetés

Vegyetek betonbort!
betonbor.jpg

Jacint blogja

Pillanat-lenyomat, vagyis mindig az, amit éppen kedvem van leírni... ...de előfordul, hogy kiröhögnek a csavarok...

Címkék

1956 (1) air (1) air race (1) alba volán (2) artisjus (1) átverés (4) augusztus 20 (2) augusztus 20. (1) balaton (1) bede róbert (1) biztosító (1) bkv (3) budapest (1) bulvár (1) bulvármocsok (1) cba (2) celeb (1) cib (1) cipő (1) cortina (1) critical mass (1) deko tv (1) diploma (1) dögkút (1) doktori (1) domus (1) dugó (1) dugódíj (1) egészségügyi reform (1) emléktorna (1) ernő bácsi (4) esélylatolgatás (1) étterem (1) étteremkritika (1) eurogames (1) európai unió (1) fábry (1) fehérítés (1) felvétel (1) fenyőgyöngye (1) fenyő miklós (1) forma1 (1) főzés (1) gasztro (1) gasztró (1) grandhotel (1) h1n1 (1) halottak napja (1) hamburger (1) hamilton (1) hellókarácsony (11) herdálás (1) hitelkártya (1) hoki (4) ilonka néni (4) ingatlanadó (1) Ízek utcája (1) ízlett (1) jamie oliver (1) jános korház (1) japán (1) játszóház (1) jégkorong vb (1) jogdíj (1) karácsony (1) kártyacsere (1) kérdés (1) kertészkedés (1) kompenzáció (2) kormány (1) különadó (1) kultúra (1) lassú tükör (1) léderer (2) lehúzás (1) letöltés (1) m1 (1) made in hungaria (1) magyar (1) magyarságtudat (1) manyup (1) massa (1) match (1) mentőláda (1) mikulás (1) minimax hajó (1) mónika show (1) mozi (1) MSZOE (1) NAV (1) négynapos ünnepek (1) nemzeti karakterisztika (1) népszámlálás (1) november 4 (1) nyaralás (1) nyári táborok (1) ocskay (1) október 23 (1) olimpiai (1) oltópont (1) országtorta (1) orwell (1) ostobaság (1) Óvoda nyári zárvatartás (1) palik (1) pláza (1) pokorni (1) postatörvény (1) pucc (1) race (1) räikkönen (1) reálhozam (1) red bull (1) rtl klub (3) selejtező (1) siófok (1) sport (1) szerencsejáték (1) szilveszter (2) szilveszteri tv (1) szmogriadó (1) szocialista bútorbolt (1) sztrájk (3) talmácsi (1) támogatás (1) távközlési adó (1) taxi (1) taxirendelet (1) telenor (1) teljesen használhatatlan tárgyak (1) terminátor (1) tesco (1) tilcsákbe (1) traumatológia (1) tüntetés (1) tv (1) tvpaprika (1) üdülési jog (1) ülo (1) útelzárás (1) útlezárás (1) wasabi (1) yves rocher (1) Címkefelhő

Culinaris átverőakadémia - rossz szájízzel

2010.06.05. 08:36 jacint70

Múltkor írtam, hogy nem voltam elájulva a Culinaris Ízakadémián tapasztaltaktól. A történtek ellenére szavaztam nekik egy kis bizalmat, gondoltam veszek egy flaskát a posztban is említett bazsalikomos szószból.

Persze a vegyes szájíz az vegyes szájíz, tehát először körbenéztem a megszokott "gourmand boltokban" meg az interneten, de sehol máshol nem találtam a lötyit. Egyéb lehetőség híján május utolsó napjaiban felkerestem a Culináris Balassi Bálint utcai részlegét. A polcra a termék háromféle változata volt kitéve, a rozmaringos, a ruccolás és a bazsalikomos. Az első kettőből "kereskedelmi" mennyiség, a harmadikból összesen egy palack. Na, ez még nem lenne baj, elvégre a termék jellegénél fogva az az egy palack is évekig elég lett volna. A probléma a részletes szemügyre-vételezéskor jelentkezett, kiderült, hogy a termék szolgálati idejének utolsó napjait tölti, vagyis 2010. júniusában lejár. (A másik két ízesítésű még "kopasz" időszakát élte...) Kerestem egy eladót, kérdeztem, hogy nincs-e fiatalabb példányuk. A válasz lakonikus "nincs" volt.

Ezen eldurrant az agyam. Véleményem szerint ilyet egy "arctalan" multi sem engedhet meg magának, nemhogy egy olyan cég, ami úgy hirdeti magát, hogy ők az igényesség meg kiemelkedően magas minőség nagykövetei.
Véleményemnek hangot adandó, az alábbi levelet küldtem nekik:

Tisztelt Asszonyom/Uram!

Szerettem volna venni az Önök Balassi Bálint utcai boltjában egy flakon
Imaginative Cuisine Bazsalikomos olajat. A termékből összesen egy flakont
találtam, aminek a lejárati ideje 2010 júniusa volt. Ugyanott volt ruccolás
olaj is, annak a szavatossága "normális", kb. egy év volt. Kérdeztem az
eladót, hogy esetleg nincs-e olyan, ami nem jár le három nap múlva, a válasz
flegma "nincs" volt. Érdekes módon a polcon volt egy matrica, ami szerint a
termék új...
Úgy érzem, csalódtam Önökben! Azt még el tudom képzelni, hogy véletlenül
kikerül/kint marad egy gyakorlatilag lejárt termék, de úgy gondolom, a
vásárlói figyelmeztetésre illik azt azonnal bevenni, és helyette megfelelő
minőségű árut kirakni. Ez még egy "sarki közértben" is elvárható, egy
prémium termékeket árusító boltban ennek elmaradása több, mint furcsa.

Sajnálattal:
jacint70

A válasz "smtp-fordultával" érkezett:

Tisztelt Uram!

Elnézést kérek a kollegám  válasza miatt.
A termék, ahogyan a címke is jelzi a megadott hónap ( 2010 Június )
végéig szavatos, így nem jár le 3 nap múlva. Sajnos  a gyártótol  így
érkezett a termék, mi azonnal leteszteltük és mivel minősége kiváló
bátran vállajuk érte a felelősséget. Amennyiben a terméket
megvásárolta és mégsem ízlik szívesen kicseréljük vagy az összeget
megtérítjük.

Megértését megöszönve és abban a reményben hogy megtisztel
vásárlásval, maradok üdvözlettel

XY

Culinaris ÜLO

Ha megfigyeljük a választ, látható, hogy a Culinaris ÜLO-ban is "magas minőségre" törekszik. A "klasszikus stílusjegyek" (a hibázó "gyalog" helyett történő bocsánatkérés, az ügyvitel tökéletes voltának hangsúlyozása) mellett megjelenik egy új elem, a panaszos bevezetése a naptárértelmezés rejtelmeibe. Valamint a júzer betekintést nyerhet egy új filozófiai iskola alaptételébe, miszerint az idő múlása izolatív, az anyagi világ egyes - a Culinarisban megvásárolható - dolgaira nem vonatkozik.

Még egy kísérletet tettem, hátha megengedik, hogy rájuk tukmáljam a pénzecskémet:

Tisztelt Uram!

Köszönöm a válaszát!
Ugye, Ön sem gondolja komolyan, hogy azért mert nem három nap, hanem bő egy hónap múlva jár le, egyenértékű azon társaival, amelyek - bár más ízesítésűek - még hosszú hónapokig szavatosak?
A termék ízesítésre, díszítésre szolgál, tehát adagonként pár csepp kerül az ételre, vagyis elvárható hogy vásárláskor még hosszú ideig szavatos legyen... Különösen egy olyan terméknél, ami olajat tartalmaz, vagyis nem zárható ki az avasodás.
Értem én, hogy megkóstolták, és kiváló minőségűnek találták, de mi lesz a helyzet mondjuk szeptemberben? Vagy a felelősségvállalás erre is vonatkozik? Ha egy fél év múlva visszaviszem a megavasodott terméket, akkor is kicserélik?

Üdvözlettel
jacint70

Válasz - az ULÖ szabályainak megfelelően - a mai napig nem érkezett....
Sebaj, valahogy csak kibírom a bazsalikomos lötyi - illetve a Culinarisban történő további vásárlás - nélkül is... 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jacint.blog.hu/api/trackback/id/tr792057924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tejpalkó 2010.06.06. 18:04:18

A termékük körül valmi nem lehet rendben és a válaszadásuk is inkább felháborító, mint megnyugtató lenne. Ezzel sikerült minden bizalmamat elveszteni az esetleges vásárlási szándékomat illetően.

Culinaris 2010.06.07. 10:08:57

Kedves Jácint!

Köszönjük a részvételt a főzőiskolában, valamint a termékkel kapcsolatos dícsérő szavait, melyet az előző bejegyzésében olvastunk: "Körbeadtak egy üveg bazsalikom-olajat kóstolásra. Ami nagyon bazsalikomos volt. Ebből csöpögtettek a levesre, ami nemcsak díszítő-motívumként állta meg a helyét, de fel is dobta a leves ízét."
Továbbra is úgy gondoljuk, az Ön májusi levelétől számított 5-6 hét elegendő lett volna a termék felhasználására, ám ha Önnek ez a szavatossági idő nem felel meg, a jövőben szívesen értesítjük, ha új -remélhetőleg hosszabb szavatossági idejű- szállítmány érkezik a Bazsalikomos olajból.
Addig is szívesen látjuk üzleteinkben, és ajánljuk kipróbálásra a többi ízt az Imaginative Cuisine díszítő-ízesítő olajakból.

Üdvözlettel:
Culinaris

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.06.07. 13:24:35

@Culinaris: Kedves Culinaris!

Köszönöm a kommentet és a felajánlást! Mint a bejegyzésben is jeleztem, én nyitott vagyok, hogy önöknél költsem el a pénzem egy részét...
Egy dolgot nem értek... Ezt az indformációt miért nem lehetett válasz e-mail-ben közölni?

audrey* 2010.06.07. 14:56:05

Nem értem a gondodat, jacint70. Egy gyakorlatilag nem létező problémáról beszélsz (mi lesz, ha megromlik?), enyhén szólva is irritáló hangnemben. Mégis mit vártál, hogy könyörögni fognak neked egy ilyen "ugye ön se gondolja komolyan?" után? Hát, én se könyörögnék, pláne egy ilyen bejegyzés után.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.06.07. 15:40:27

@audrey*: Ez egy létező probléma... Ha nem létező probléma lenne, akkor nem lenne a terméken szavatossági idő, hanem szépen rá lenne írva, hogy minőségét korlátlan ideig megőrzi...

audrey* 2010.06.07. 17:42:17

Fegyvert fogtak a fejedhez, h vedd meg? Nem. Hazudtak a szavatosságról? Nem. Akkor mi a gond? Egy db volt, vki megveszi, te vársz pár napot, érkezik a következő szállítmány, és már van is hosszú lejáratú olajad. Nem olyan bonyolult szerintem.
Milyen átverés? Milyen keserű szájíz? Gyakran járok a Culinarisba, díjaznám, ha mindenhol ilyen "kiábrándító" volna a kiszolgálás a városban.

frubeka 2010.06.07. 18:51:00

Szia Jácint,

Én is ott voltam a főzőesten, hasonló a történetem, mint Neked, hogy nehezen sikerült bejutnom és épp karácsony körül vetettem rá magam a jegyekre. :)
Jó volna tudni, hogy ki vagy, így arc nélkül nem tudom. :(

Nekem és egy velemtartó barátomnak egész más véleményünk volt a főzőestről. Az ő nevében csak annyit mondhatok, hogy nagyon teszett neki, és ezen felbuzdulva már várja a követező szemesztert.

Én most voltam másodszor és nekem sok új ismeretet adott a főzőest, mind technikákra mind anyagokra vagy a megvásárolható termékekre vonatkozóan. Nekem az utóbbi sem marketingelésnek tűnt, mert szeretném tudni, hogy mivel lehet elérni azt az ízt pl., és jó tudni, hogy mi az ami beszerezhető és hol -pl. Bécsből hozták stb., én örültem neki. :) Hozzáteszem, ha megtehetném, Bécsből rendelnék sushit is, mert összehasonlíthatatlanul jobb. És van aki megteheti. :) De szerintem a Culinaris is rendel onnan, én ezért szeretem, mert nem kell Angliáig mennem egy Weetabix-ért. :)

Nekem úgy tűnt az írásodból, hogy valami eleve nem tetszett neked, vagy teljesen másra számítottál. Nekem az is nagyon bejött, hogy nem kellett megvárni, mig a krumplileves x idő alatt megfő, mert szerintem aki ilyen 'gasztro'-főzőestre megy, az már el tudja képzelni, hogy az hogyan kezdődött, szerintem te is. :) És még így is volt elég idő, hogy minden fortélyt elmondjon a séf, és bármit kérdezhettünk, ami nem volt tiszta. Én most is jó kedvvel gondolok vissza rá, szuper volt. Az ízhatásokról nem is beszélve! :) Láttad a L'ecsó című rajzfilmet? Szépen bemutatja az evés és evés közti különbséget. Valami ilyesmi.. :)

Remélem nem adod fel! :)

Az olajról írtakról meg annyit, hogy ez a rossz szájíz miatti kötözködés volt a javából! Ne vedd meg ha tudod, hogy addig nem fogy el, mig jó a szavatossága! Az eladó valóban nem volt jó fej, ahogy leírtad, de ez egyedi eset lehetett, én évek óta járok a Culinaris-ba de nekem eddig mindig kiemelkedően jó volt a tapasztalatom az eladókkal. Valaki lehet, hogy nagyon örült annak az olajnak. :)

Szóval ne add fel! :)

Üdvözlettel,

Bánhalmi Fruzsina

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.06.07. 20:02:25

@audrey*: Szerinted megvettem?
"Még egy kísérletet tettem, hátha megengedik, hogy rájuk tukmáljam a pénzecskémet"

A kedvedért mégegyszer, összefoglalva: Ha az első levelemre írnak egy rövid elnézéskérést, és abba beleírják, hogy dobnak egy mailt, ha megjött az új, friss, ropogós szállítmány, akkor ez a bejegyzés nem született volna meg... Kár volt erőltetni, hogy "á, az még tökéletes"... Ennyi...

audrey* 2010.06.07. 20:37:58

Add, Istenem, hogy egyszer ennyi fölös energiám legyen, mint jacin70-nek, és ráérjek a nem létező problémáimmal foglalkozni, levelezni róla, aztán még blogbejegyzést is legyen időm írni!
süti beállítások módosítása