Hirdetés

Hirdetés

Fizetett hirdetés

Vegyetek betonbort!
betonbor.jpg

Jacint blogja

Pillanat-lenyomat, vagyis mindig az, amit éppen kedvem van leírni... ...de előfordul, hogy kiröhögnek a csavarok...

Címkék

1956 (1) air (1) air race (1) alba volán (2) artisjus (1) átverés (4) augusztus 20 (2) augusztus 20. (1) balaton (1) bede róbert (1) biztosító (1) bkv (3) budapest (1) bulvár (1) bulvármocsok (1) cba (2) celeb (1) cib (1) cipő (1) cortina (1) critical mass (1) deko tv (1) diploma (1) dögkút (1) doktori (1) domus (1) dugó (1) dugódíj (1) egészségügyi reform (1) emléktorna (1) ernő bácsi (4) esélylatolgatás (1) étterem (1) étteremkritika (1) eurogames (1) európai unió (1) fábry (1) fehérítés (1) felvétel (1) fenyőgyöngye (1) fenyő miklós (1) forma1 (1) főzés (1) gasztro (1) gasztró (1) grandhotel (1) h1n1 (1) halottak napja (1) hamburger (1) hamilton (1) hellókarácsony (11) herdálás (1) hitelkártya (1) hoki (4) ilonka néni (4) ingatlanadó (1) Ízek utcája (1) ízlett (1) jamie oliver (1) jános korház (1) japán (1) játszóház (1) jégkorong vb (1) jogdíj (1) karácsony (1) kártyacsere (1) kérdés (1) kertészkedés (1) kompenzáció (2) kormány (1) különadó (1) kultúra (1) lassú tükör (1) léderer (2) lehúzás (1) letöltés (1) m1 (1) made in hungaria (1) magyar (1) magyarságtudat (1) manyup (1) massa (1) match (1) mentőláda (1) mikulás (1) minimax hajó (1) mónika show (1) mozi (1) MSZOE (1) NAV (1) négynapos ünnepek (1) nemzeti karakterisztika (1) népszámlálás (1) november 4 (1) nyaralás (1) nyári táborok (1) ocskay (1) október 23 (1) olimpiai (1) oltópont (1) országtorta (1) orwell (1) ostobaság (1) Óvoda nyári zárvatartás (1) palik (1) pláza (1) pokorni (1) postatörvény (1) pucc (1) race (1) räikkönen (1) reálhozam (1) red bull (1) rtl klub (3) selejtező (1) siófok (1) sport (1) szerencsejáték (1) szilveszter (2) szilveszteri tv (1) szmogriadó (1) szocialista bútorbolt (1) sztrájk (3) talmácsi (1) támogatás (1) távközlési adó (1) taxi (1) taxirendelet (1) telenor (1) teljesen használhatatlan tárgyak (1) terminátor (1) tesco (1) tilcsákbe (1) traumatológia (1) tüntetés (1) tv (1) tvpaprika (1) üdülési jog (1) ülo (1) útelzárás (1) útlezárás (1) wasabi (1) yves rocher (1) Címkefelhő

Miért nem szeretem a Hello HD-t?

2011.06.25. 12:12 jacint70

Kezdetben vala az Antenna Mikro. Még kezdetebben az irigykedés az osztálytársaimra a nyolcvanas évek közepén, akiknél kinőtt a tetőn a parabola-antenna, így mindenféle izgalmas adókról (Sky Channel, Super Channel, Phalaey Channel) meséltek a suliban.

Aztán az évtized végére hozzánk is elértek a szerelők, igaz mi csak egy "kisbilit" kaptunk, amellyel rálátva a Szabadság hegyre mi is élvezhettük a nyugat "ópiumait".
Az adók hol szaporodtak, hol csökkentek, egy idő után már dekódert is kellett installálni, 2005-ben a digitális átállással (ekkor a név is Antenna Digitalra változott) már majdnem száz adónk lett, immáron szinte tökéletes minőségben.
Aztán tavaly olvastam a hírt, hogy az Antenna Hungária eladta az egészet valami Hello HD-nek. Ebből - azonkívül, hogy narancssárga helyett zöld feliratos lett a boríték - eleinte semmit nem vettem észre, ám decemberben elkezdődtek a gondok.

Egészen pontosan huszonnyolcadikán, amikor kaptam egy levelet, hogy lejárt a hűségidő - egyben alacsonyabb tarifa -, és adjam meg nekik újra a születési dátumomat, hátha megváltozott a hűségidő egy éve alatt. Akkor én már a szilveszteri zabálásra készültem, gondoltam, majd január elején visszaküldöm.
Másnap is írtak egy levelet, ebben a számla volt, a szokásos négyezermittudoménhányszáz forint helyett ötezernagyonsok volt a feltüntetett összeg. Gyorsan felhívtam őket, hogy ezt most hogy...
Közölte velem a csaj, hogy lejárt a hűségidő, miért nem küldtem vissza a papírt.

- Mert tegnap kaptam meg, ha azonnal válaszolok, akkor sem tudtam volna megelőzni a számlájukat. Talán, nem az utolsó pillanatban, hanem egy hónappal előtte kellett volna kiküldeni! - válaszoltam morcosan.
- Háát, pedig mi időben kiküldtük, csak lassan vitte ki a póósta! - Később megnéztem a borítékot, ugyan a posta nem a gyorsaságáról híres, de ezt most a karácsonyi időszak ellenére pár nap alatt kihozták.
- Küldjenek egy másik számlát, a normális összeggel!
- Azt nem lehet, fizesse be, majd jóváírjuk.

Elkezdtem gondolkodni. Most elküldhetném őket a fenébe, meg nézhetek másik szolgáltatót, de ki tudja, melyik adja normális csomagban a SportKlubot, az meg az EBEL miatt fontos. (Ez is baromi jó, egy-két érdekes adóért fizethetek még nyolcvan olyat, ami a tévékettő meg az ertéel tíz évvel ezelőtti adásait ismétli.)
Kitöltöttem a papírjukat, záradékként ráírtam, hogy ha februárban nincs kompenzáció, akkor semmisnek tekintem. Majd jól nem fizettem ki a számlát. Megvártam a februárit, átlagoltam a kettőt, és mikor láttam, hogy stimmel, csak akkor járultam a postára.

Teltek múltak a hónapok. Egyik reggel arra jöttem haza az oviból, hogy kerestek HD-ék. A Zasszony vette fel, közölték, hogy azonnal fizessük be a számlát, különben kikapcsolják a tévét. Kb. két napja járt le a határidő, elvileg igazuk van, csak nem jártam még posta felé... (Antenna Digital korukban egyszer volt olyan, hogy elkeveredett a csekk, ezt csak a következő havi számlán vettem észre, felhívtam őket, hogy mi van, mondták, hogy semmi, fizessem be, és ennyi, de ha nem találom, küldenek másikat...)
De azért fenyegetőzni nem kéne, pláne, ha pont szerintük fordul elő, hogy egy levél egy hónap alatt ér el a címzetthez...

Egy újabb hónap múlva nézem a számlát, kb. egy százassal több, mint az előző volt. Jobban megnézem, egy picit emeltek a dekóder bérleti díján. Persze a hűségidővel csak azt vállalták, hogy a csomag ára nem változik, a dekóderről szó sem volt. Ja, hogy csak azzal lehet nézni? Ügyes.

Néhány héttel később azt is megtudtam, hogy miért nőttek a költségek. Kaptam egy levelet, hogy megszűnt valami internetes lehetőség vagy módosítottak rajta. Apró szépséghiba, hogy az internet-előfizetésem nem náluk van, vagyis teljesen fölösleges volt a küldés, cserébe viszont pont annyiba került, mint a dekóder díjának emelése.

Tegnap újra hallattak magukról. Megint a Zasszony vette fel, és nagy boldogan közölték, hogy ők ám díjazzák, hogy régóta előfizetőjük vagyok, ezért ezentúl a családi csomag mellé kapok még ingyé' két adót.
A FilmBox Plust és a Filmbox Familyt. Vagyis két olyan adót, ahol ismét megnézhetem a Borsalino és társai című opuszt, amit az M1 már húsz éve leadott, és a többi ismétlőadó is már legalább hússzor. Nem ám, hogy itt van tíz, válasz ki belőle kettőt, nem. Nesze itt van még két szemét, érezd magad megjutalmazva!

Mi ebből a tanulság? Ezen esetek egyike sem érte még el a racionális ingerküszöböt, hogy hagyjam őket a fenébe. De lehet nyugodtan "ingerelni", hátha egyszer mégis elszakad a madzag...
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jacint.blog.hu/api/trackback/id/tr983013343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.27. 19:50:45

Szerintem egész jól "megúsztad" a szolgáltatóváltást.

Nekem pár éve az Externettel voltak kalandjaim, mert - ha jól értem - egyesültek a Vivanettel, enmiatt aztán később megváltoztatták a felhasználói azonosítómat, de persze erről nem értesítettek, ráadásul a hiperintelligens rendszerük se volt képes a régi azonosítóval küldött befizetéseimet "azonosítani", így egy békés estén azt vettem észre, hogy nincs netem.

Persze a telefonszámuk is változott, így kb. egy őra alatt tudtam (internet nélkül, ugye) kideríteni, mi az új számuk, mert persze annyira csóró módon intézték a váltást, hogy a régiről nem irányították át a hívásokat. Ott aztán - este lévén - "persze" csak technikai személyzet volt, amivel tulajdonképp jól jártam, mert a szokásos agyhiányos telefonos kiborgokkal szemben meg lehetett győzni arról, hogy addig is, amíg az csodálatos ügyviteli rendszerükön keresztülverem, hogy márpedig be lett fizetve a számla, azért kapcsolja vissza az elérést.

Később még kétszer gondolta azt a csodálatos rendszerük, hogy én nem fizetek számlát, természetesen mindig az esti "csúcsidőben", mondjuk a technikai személyzetet mindig meg lehetett győzni, hogy kapcsolja vissza, csak éppen ez mindig beletelt egy-két órába.

Akkoriban elkezdtem írni egy posztot "Ceterum censeo Externetem esse delendam" címen, de aztán mire befejeztem volna, lecsengett a dolog, váltani meg a hűségidőszak és a céges internet- támogatás miatt elég macerás lett volna. A hűségidőszak közeledtével meg egy sale-pasijuk felhívott és egész komoly árcsökkentést ajánlott, így hagytam magam "megvesztegetni", meg ugye ez így kényelmesebb is volt.

Még később volt azért túlszámlázási csörténk is, ott se siették el a túlfizetés jóváírását, de amikor még egy évre rá én fizettem kevesebb pénzt (kb. x435 helyett x345-öt utaltam egy emelés után vagy két hónapon keresztül), akkor persze szépen megjelent a számlán a késedelmi kamat és csak a harmadik menetben voltak hajlandóak elengedni.

Azért amikor tavaly év végén küldtek egy levelet, hogy ők a továbbiakban az üzleti felhasználókra szeretnének koncentrálni, de ne aggódjak, mert megállapodtak a TréHómmal, hogy átadják neki az előfizetőiket, hát nem különösebben aggodtam és nem különösebben bántam a váltást.

Ehhez képest kissé szürreális volt a párbeszédem az ügyfélszolgálatos kiborg csajjal:

- Jó napot kívánok, megkaptam a levelüket, szeretnék átlépni a TréHómhoz. Ennek kapcsán azt szeretném megkérd...
- Jó napot kívánok, nem értem, miért megy át, nem akarna inkább nálunk maradni?
- Ööö, hát küldtek egy levelet, hogy menjek át...
- Igen, de benne volt, hogy maradhat is, ha akar.

(Valóban volt a levél végén egy ilyen mondat, ezt már akkor sem értettem: leírják, hogy a továbbiakban mint privát ügyfél le vagyok tojva, menjek át a TréHómhoz, de tulajdonképp, ha nagyon szeretnék letojt privátügyfél maradni, hát akkor éppen maradhatok is...)

- Ööö, hát tudja, maradjunk annyiban, hogy inkább átmegyek, ha már így alakult.
- Hát, nagyon sajnáljuk, igazán kár.

(Ezek után azért a kérdéseimre is válaszolt és röpke kétésfél hónap késéssel a visszajáró pénzt is átutalták...)

Na tessék, csak megírtam azt a posztot "beágyazott" formában. Úgyhgy mostantól van egy "2 in 1" posztod... ;-)

KARDAL 2014.02.02. 12:51:58

Továbbá:
A Digisportok sötétek. Csak kerülőúton lehet megtudni, hogy a Hello tartozása miatt. Elvárnám, hogy a sötét képernyőn valamiféle tájékoztatás jelenjen meg, de a szolgáltató magatartása arra utal, hogy nekem kell előbb-otóbb elnézést kérnem, mert nem tudom nézni a világszinvonalú kézilabdánkat.
süti beállítások módosítása