Hirdetés

Hirdetés

Fizetett hirdetés

Vegyetek betonbort!
betonbor.jpg

Jacint blogja

Pillanat-lenyomat, vagyis mindig az, amit éppen kedvem van leírni... ...de előfordul, hogy kiröhögnek a csavarok...

Címkék

1956 (1) air (1) air race (1) alba volán (2) artisjus (1) átverés (4) augusztus 20 (2) augusztus 20. (1) balaton (1) bede róbert (1) biztosító (1) bkv (3) budapest (1) bulvár (1) bulvármocsok (1) cba (2) celeb (1) cib (1) cipő (1) cortina (1) critical mass (1) deko tv (1) diploma (1) dögkút (1) doktori (1) domus (1) dugó (1) dugódíj (1) egészségügyi reform (1) emléktorna (1) ernő bácsi (4) esélylatolgatás (1) étterem (1) étteremkritika (1) eurogames (1) európai unió (1) fábry (1) fehérítés (1) felvétel (1) fenyőgyöngye (1) fenyő miklós (1) forma1 (1) főzés (1) gasztro (1) gasztró (1) grandhotel (1) h1n1 (1) halottak napja (1) hamburger (1) hamilton (1) hellókarácsony (11) herdálás (1) hitelkártya (1) hoki (4) ilonka néni (4) ingatlanadó (1) Ízek utcája (1) ízlett (1) jamie oliver (1) jános korház (1) japán (1) játszóház (1) jégkorong vb (1) jogdíj (1) karácsony (1) kártyacsere (1) kérdés (1) kertészkedés (1) kompenzáció (2) kormány (1) különadó (1) kultúra (1) lassú tükör (1) léderer (2) lehúzás (1) letöltés (1) m1 (1) made in hungaria (1) magyar (1) magyarságtudat (1) manyup (1) massa (1) match (1) mentőláda (1) mikulás (1) minimax hajó (1) mónika show (1) mozi (1) MSZOE (1) NAV (1) négynapos ünnepek (1) nemzeti karakterisztika (1) népszámlálás (1) november 4 (1) nyaralás (1) nyári táborok (1) ocskay (1) október 23 (1) olimpiai (1) oltópont (1) országtorta (1) orwell (1) ostobaság (1) Óvoda nyári zárvatartás (1) palik (1) pláza (1) pokorni (1) postatörvény (1) pucc (1) race (1) räikkönen (1) reálhozam (1) red bull (1) rtl klub (3) selejtező (1) siófok (1) sport (1) szerencsejáték (1) szilveszter (2) szilveszteri tv (1) szmogriadó (1) szocialista bútorbolt (1) sztrájk (3) talmácsi (1) támogatás (1) távközlési adó (1) taxi (1) taxirendelet (1) telenor (1) teljesen használhatatlan tárgyak (1) terminátor (1) tesco (1) tilcsákbe (1) traumatológia (1) tüntetés (1) tv (1) tvpaprika (1) üdülési jog (1) ülo (1) útelzárás (1) útlezárás (1) wasabi (1) yves rocher (1) Címkefelhő

A bunkó taxiscég

2010.06.10. 07:43 jacint70

Kedvenc sportágamban megkezdődött az uborkaszezon. Na jó, az NHL döntő még "tartja magát", de augusztusig aztán semmi. Ez látszik a jacintblogon is, ismét a "preventív fogyasztóvédelmi" jelleg domborodik ki.

A héten tízenpár év után "szakítottam" az eddig bevált taxiscéggel. Történt, hogy valahová kettesben mentünk a Zasszonnyal. A "körülmények gondos mérlegelése után" a taxi kínálkozott a megfelelő céleszköznek a helyszín megközelítésére.
A Kiccsajt meg Közellakó Ismerősék vállalták be addig. Az volt a terv, hogy először elvisszük Közellakóékhoz, majd onnan megyünk tovább.
Van egy olyan szokásom - mint később kiderül, vesztemre -, hogy az egyszerű problémákat szeretem azonnal megoldani. Ezért - miután elkészült a "logisztikai terv" - megrendeltem a taxit.
Közellakóékhoz kétféle módon lehet eljutni. Fel lehet menni a Forgalmas Főútra, illetve el lehet surranni a Kihalt Mellékutcán.

Beülünk a taxiba. Mondom a fickónak a címet, meg azt is, hogy mutatom az utat, nem akarok a Forgalmas Főúton menni. Mert ott gyakran van dugó. A taxikban - annak ellenére, hogy elvileg kilométerdíj van - rendszeresen tapasztalom, hogy hiába állnak - mondjuk piros lámpánál - "csorog" az óra.

- Ó, nem kell, tudom én az utat! - hangzik a magabiztos válasz.

Elindulunk. Az általam preferált, de elmondani nem hagyott útvonalon. Majd hirtelen megfordul. Kérdezem, ez mi volt.

- Ó, nem számít! -valószínűleg arra gondolt, hogy a szabálytalan fordulót teszem szóvá. Majd elindul a Forgalmas Főút irányába. Mondom, nem erre kell menni.

- De hát erre van a Forgalmas Főút X!
- Nem X, hanem X+3! - szól közbe a Zasszony. Igazából az Ő ismerősei, nem
  szoktam nekik levelet küldeni, ezért mondhattam rossz házszámot.
- De X-et mondott! - vágta rá emberünk.
- Igen, de hozzátettem, hogy mondom az utat!

Megyünk tovább. Elérjük a Forgalmas Főutat, majd továbbmegy. Ezen a ponton közlöm vele, hogy állítsa meg a taxiórát, nem fizetem ki a tévelygéseit. Becsületére legyen mondva, leállítja. Ránézek, valami nagyon gyanús! Alig tettünk meg párszáz métert, és máris több mint kilencszáz forintot mutat! Kérdezem, miért?

- Én pontosan kiálltam, elindítottam az órát, az a maga baja, hogy késett hét percet!

Ezen a ponton szóltam, hogy akkor vége az utazásnak, és jeleztem, hogy panaszt fogok tenni a társaságuknál. Odaadtam a pénzt - mivel elegem volt belőle, kihagytam a bankkártyás fizetési lehetőséget -, és felszólítottam, hogy adjon számlát, hogy tudjam kit kell bepanaszolni. Egy pillanatra átfutott az agyamon, hogy kiszállok fizetés nélkül, de azt családdal nehéz lett volna kivitelezni, másrészt arra gondoltam, hogy - korábbi tapasztalataimból kiindulva - inkább a céggel rendezem a dolgot, mint a hiénával. Egyszer egy taxis elmondta, hogy ők egyéni vállalkozók, a társaság csak a szép pajzsos matricákat, meg a diszpécserszolgálatot adja. Mivel nem alkalmazottak, ezért vélelmeztem, hogy inkább a saját presztizsüket védik, és visszaadatják a pénzt a sofőrrel.

Miközben bandukoltunk Közeliék felé, felhívtam a diszpécserszolgálatot, és elmeséltem, mi történt. A hölgy közölte, hogy rögzítik a hívást (ez természetes, hiszen panaszt teszek), a panaszbizottság a jövő szerdán ül össze (ez is természetes, nem várom el, hogy azonnal ugorjanak, mert én éppen kifogást emelek), és meghallgatják a taxist is (nyilván ez is természetes)...

Tegnap fel is hívtak. A hangfelvétel ellenére ismét elmondatták a történetet - hátha ellentmondásba keveredek önmagammal(?) -, hangsúlyoztam, hogy az "óracsordogálás" miatt nem akartam a főúton menni. A fickó kifejtette, hogy ez természetes dolog, elvégre van várakozási díj is.
Anyád! - gondoltam - ha valahová beugrom, és megkérem, hogy várjon meg. Akkor jogos, hiszen miattam nem tud másik fuvart elvállalni. De ne legyen már természetes, hogy a közlekedési szabályok betartása (piros lámpa) is ki legyen extrán fizettetve.
Meg a taxis a cég szabályai szerint járt el, amikor - a GPS idő alapján - elindította az órát. Persze az azért nem volt szép, hogy nem arra ment, amerre kértem, és ezért a panaszfelelős elrebegett egy halvány elnézés-kérést.
Mondtam, hogy kérem vissza a pénzemet. Erre az volt a válasz, hogy teljes összeget nem tudnak visszatéríteni, elvégre elvittek a célig. Felvilágosítottam, hogy ezt rosszul tudja, kb. egy villamosmegállónyit utaztam, azzal is távolodva a céltól.
Ezen a ponton megakadt, mondta, hogy visszahív.

Két óra múlva felhívott, és - abszolút hivatalos hangon - közölte, hogy a panaszbizottság - Sztív szerint parasztbizottság - döntése alapján nem tudják visszatéríteni a pénzt, mert rossz házszámot mondtam.

- Tudomásul veszem - feleltem -, és levonom a tanulságot, nem utazom többet magukkal.

Erre bedurrant az agya, és ismét elkezdte magyarázni, hogy ők teljesen szabályosan, meg rossz cím, meg miegymás. És, hogy végtelenül sajnálja. Ez már nekem is sok volt, és megjegyeztem, hogy szerintem egyáltalán nem sajnálja, különben nem így viselkedne. Végül a beszélgetés az álláspontok közeledése nélkül fejeződött be.

A történetből az alábbi tanulságokat vontam le:

1. Nincs válság vagy taxisékat nem érinti, annyi utasuk van, hogy egy műszak minden
    percét aktív munkavégzéssel töltik, ezért olyat ne is várjak, hogy elnéznek nekem pár
    perc késést, hiszen az nekik pótolhatatlan bevételkiesés. Ellenben velem, aki mindig
    ráérek, tehát, ha azt mondják - alapból -, hogy öt-tíz perc múlva jön a kocsi, akkor
    vegyem tudomásul, hogy akkor sem indul az óra minuszból, ha ehhez képest (is) késnek
    valami miatt.
2. Az előrendelés nyűg. Hiába gondoltam, hogy ez a "lekötött kapacitás" kategória, aminek
    a bevételére már lehet számítani, ez valójában merénylet a taxistársadalom ellen,
    ami büntetést érdemel.
3. Nem vagyok méltó arra, hogy ezzel a társasággal utazzak.  Elvégre nem vagyok
    hajlandó - a társaság által használt és kizárólagosan forgalmazott - GPS-t beszerezni
    és üzembe tartani, ráadásul a pontos cím megjegyzése helyett még van pofám
    beleugatni a magasabb kaszthoz tartozó sofőr dolgába.
4. Büntetésként le kell mondanom arról a kényelemről, hogy a telefonom első két
    számbillentyűjét használva hívjak taxit. Megérdemlem a többlet energia-befektetést.
5. Mivel voltam olyan balga, hogy a történetet a munkahelyem Titkárságán is elmeséltem,
    ahelyett, hogy szégyenkezve hallgattam volna róla, halmazati büntetésként
    munkáltatóm sem rendelhet tőlük kocsit többé.

Miután otthagytam hiénát, és valahogy eljutottunk Közeliékhez, rendeltem egy kocsit egy másik cégtől. Mikor szóltam a sofőrnek, hogy ne menjen rá a Forgalmas Főútra - gyakorlatilag be volt állva -, az volt a reakciója, hogy akkor mutassam az útat... 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jacint.blog.hu/api/trackback/id/tr802070753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2010.06.10. 15:38:56

Drága Jácint!:)
Utálom, amikor lehúzzák a kedves bloggert, hogy marha, meg nincs is igaza, bár most mégis úgy érzem, nem _teljesen_ van igaza.

-Szóval a várakozási díj. Igazságtalan, hogy ha én várok rájuk, akkor nem mínuszból indulunk, jó ötlet, ám így működik ez minden társaságnál, mióta világ a világ.
-Piroslámpánál óraketyegés..., Mivel jóatyám is taxizott nagyonrégen, amúgy fizetéskiegészítési célzattal, gyerekként imádtam nyomogatni a taxiórát, valamint stopperrel mérni, hogy tényleg 2 forintot számol-e percenként, ha állunk. Mert bizony, ez is így működik, mióta világ a világ.
-Hogy a taxis azt mondta, tudja merre van az út - nos, naívság feltételezni. De ha csak hallgatsz, hogy akkor ő majd menjen, és nem tiltakozol eleget, hát néma gyereknek anyja sem érti. Taxisnak, sales-esnek, tanácsadónak(akit majd a közvetített szolgáltató fog kifizetni) NEM hiszünk. Akkor sem, ha az édesanyja életére esküszik.

Ugyan nem voltam ott, de egy picit több kommunikációval, odafigyeléssel az egész elkerülhető lett volna, nem beszélve arról, hogy a következő taxi rendelésekor ismét befigyelt egy 300-400 forintos alapdíj, plusz telefonálgatás, időtöltés, ami alatt lehetett volna csicsergő madarakat is lesni. Persze tudom, az elvek makacs dolgok és korlátlan anyagi ráfordítást megérnek:)

A Taxitársaság meg lehetett volna ennyire nagyvonalú, 900 forint nem a világ nekik sem, főleg egy ügyfél megtartásáért. Amúgy melyikről beszélünk? Csak hogy okulhasson is a nép?:)

Szóval magánsofőrt kell tartani, nem vitás. Esetleg megosztva még 5 háztartással, és akkor már nem is olyan vészesek a költségek. További kellemes kocsikázást kívánok,
Öltönyös

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.06.10. 17:08:21

@Öltönyös rabszolga:
Sajnos az egész "utazásnak" a hangulata rossz volt, az első pillanattól kezdve, ezt elég nehéz leírni... Kiindulva olyan apróságból, hogy az órát ugyan el tudta indítani, de a nagyságos fenekét meg nem emelte volna, hogy kinyissa az ajtót a Zasszonynak... Tudom, nem írja elő a szabályzat, de a normálisabbja - elég nagy számban - megteszi.

Nem az a lényeg, hogy igazam van-e, hanem az, hogy sem a "szolgáltatással" nem voltam elégedett, sem a "panaszkezeléssel". Ezért - mivel van más taxistársaság is - a továbbiakban nem fogok velük utazni.
Pontosan nem tudom, mivel foglalkozol, de úgy érzem, Te a "szakmádból" kifolyólag tudod, hogy nem az ún. "igazság" a fontos a piacon, hanem a vevőelégedettség...

Mivel Magyarországon élek, ezért tisztában vagyok azzal, hogy tökéletes szolgáltatás nincs, de "barátunk" túlment azon a határon, amit tolerálni tudok... Ha simán elvisz, amerre mondani akartam, majd elvisz a végcélhoz, valószínűleg nem tűnt volna fel az óraindítási trükk. Nem (csak) az elveim miatt szálltam ki, hanem azért mert nem akartam, hogy a vége egy végtelen nagy számla legyen, mert szerinte a Hősök terére Esztergomon keresztül vezet a rövidebbik út, Baja érintésével...
Értem én - bár el nem fogadom -, hogy a pirosnál is ketyeg az óra, és ez nem "sunyi trükk", hanem büszkén felvállalt "fícsör", ellentételezésül ezentúl nem adok borravalót...

Ja, és szerinted melyik társaság lehetett?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.12. 00:40:39

@Öltönyös rabszolga: "Amúgy melyikről beszélünk? Csak hogy okulhasson is a nép?:)"

Hm, én már tudom, minden info adott hozzá a cikkben. Kérd a közönség segítségét és megmondom... ;-)

Mondjuk én is velük szoktam menni és eddig nem találkoztam még ilyennel. Ami persze nem jelent semmit, nem taxizom olyan túl gyakran, bunkó taxis meg mindenütt van. Az már inkább meglepő, hogy a panaszbizottság így lepattintott.

Mert az lehet, hogy Jácintnak nem volt jó napja és talán nem a legjobb módon kezelte a helyzetet, de ő a kuncsaft, ugye. A sofőrnek és méginkább a panaszbizottságnak ilyenkor nem kakaskodni meg kioktatni kellene, hanem éppenhogy tompítani a konfliktust.

Tejpalkó 2010.06.12. 00:42:28

Nagyon ritkán veszem igénybe a taxis szolgáltatást, ezért tényleg melyik társaság volt?
Az ilyen esetek mindig feldühitenek, mert miért kell a kiszolgáltatott utast baleknak nézni?

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.06.12. 07:57:39

@promontor: A helyes megfejtők között kisorsoljuk a szerző "önarcképét"... ;-)

Zsolesz74 2010.06.18. 16:33:00

Valaha én is a pajzsossal kezdtem a taxizást, de mikor fél óra késéssel felhívott a díszpancser és közölte, hogy hívjak másik társaságot, mert ők el nem tudnak vinni, akkor én kerestem másikat. Mindezt 3 év használat után. Akkor jött a fővárosnevű banda. Sokáig olcsóak voltak, tiszták, gyorsak, aztán nagyok lettek ők is. Akkor megsúgták, hogy előrendelni kell akár fél órára is, mert az tuti lesz. Volt! Amíg kb 2 hete egy órára kértem a kocsit, és indulás előtt 5 perccel felhív a díszpinty, hogy ők ugyan nem jönnek. Érted!? A tuti előrendelésre! De küldenek egy másik céget. Na kit? A pajzsost. Mondtam, hogy 1. drágább, 2. leszoktattak magukról előbb említett eseményen. Ja és kértem, hogy a kiállás legyen akkor az ő tarifájukon. Á, mit képzelek, és különben is az Osztyapenkó és Flórián tér között csak pár száz forint a különbség. Igen? Akkor köszönöm a segyítséget, de a büdös életbe többet nem utazom veletek sem köcsögök. Ja és mindezt törzsutasként, ami úgy látszik szart sem ér.
Most egy olcsóval utazom, még nincs rossz tapasztalatom, de még van 3 évük rá. :)
Amíg ennyi taxis cég utaztat pesten leszarom őket én is, nem fogok könyörögni. Azt az évi pár tízezret viszi aki normálisan kiáll, és elvisz.

Zsolt79 2010.06.29. 15:32:20

Nagyon ritkán taxizom, többnyire tömegközlekedéssel oldom meg, de ha meglesz a saját kocsi, akkor én azzal fogok járni mindenhova. Munkahely természetesen kivétel. Én pia nélkül is remekül tudom magam érezni, ha meg olyan a társaság, akkor pia sem elég hozzá :).

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.11. 14:08:12

apám, hogy te milyen ostoba vagy -.-"

gondolod rendelsz egy taxit, azt ott áll neked félnapot ingyé...

szerinted a tarifa tábla minek van!?
úgyvan! az olvasni tudóknak! várakozás sora!?

vagy gondolod, ha áll az egész város és lőrincre kéne menned, akkor majd 15km*200ért kivisznek a várakozást meg benyelik? muhahahahahaaaaaa

még ahhoz is ostoba vagy, hogy elolvasd a citytaxi-oldalán az óraindítás szabályai című részt, mielőtt világgá kürtölöd a faszságaid!

remélem valaki lementi az oldalt, közjegyzővel hitelesítteti és a xart is leperli rólad nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazásért...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.11. 14:10:48

Zsolesz74 2010.06.18. 16:33:00
erre szoktam mondani, hogy sokat akar a szarka, de kicsi a farka :-)

így jár az a cég, aki állandóan túlvállalja magát, a habzsi-dőzsiből így lesz utasvesztés :-)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.08.11. 14:23:56

@RosszQtya: Megtennél egy szívességet? Megírod, hogy melyik társaságnál vagy taxis? Csak, hogy azt ne hívjam még véletlenül sem...
Ja, és beperelni egyedül téged lehet mivel te neveztél meg egy társaságot, azonosítva a történettel...

BeKaVe 2010.08.11. 18:08:45

@RosszQtya: igen elégé ízléstelen modortalan . ha felszállsz a buszrsa és pirosat kap akkor a söför tőbbet számláz.;)

Jó Estét 2010.08.11. 18:12:38

jacint70 mar bocs, de nem erzem a sztorit egyaltalan felhaboritonak. Varakozasi dij van, mindig bemondjak mennyi ido mig kiernek, es ahoz merten inditjak az orat. 60HUF/perc a varakozasi ido maximuma pesten, addig az osszegig jogos amit csinalnak. Ki van rakva minden taxiban a tarifatabla, es ahoz tartjak is magukat. en durvan 4 eve jarok a cityvel, azota sztem tobb szaz alkalommal utaztam veluk. egy-ket bunkobb taxis volt, de sose basztak at, es meg a nehezebb eseteknel sem volt soha komolyabb problemam. 1000en dolgoznak naluk, abba sajnos belecsuszik egy ket paraszt, es tudom, hogy allando tobbszazas varolistajuk van, tehat akire sok a panasz azt elkuldik lelkifurdalas nelkul. Ne jarj taxial amugy, mert kiallasi, meg varakozasi dij mindegyik cegnel van, en ezt meg sosem ereztem problemanak, elvegre ha tobb ido az ut a taxisnak is tobb a koltsege, es o sem jotekonysagi intezmeny, es amugyis igy fair. ez csak szvsz, jarhatsz mas ceggel is, de sztem inkabb szokj le a taxizasrol ha nincs penzed ra, ahelyett, hogy sirsz, hogy ennyi meg ennyi penzt szamlaznak.

Jó Estét 2010.08.11. 18:14:02

@RosszQtya: ehehe, igazad van :) Pedig en mindig a postolot vedem, de ez hulyeseg. Irasban rogzitett szabalyok vannak, sztem azokat nem hagta at a taxis, ezek utan meg az utvonalrol szolo kommentet se tudom tul komolyan venni.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.08.11. 19:34:58

@Jó Estét: Attól, hogy egy szabályzat le van írva a szolgáltató honlapján, még nem biztos, hogy jó, illetve méltányos...
De ha egyetértesz azzal, hogy a taxiscég kiáll, majd a saját órája szerint azonnal elkezd számlázni, akkor remélem akkor sem háborodsz fel, ha megkapod a parkolási büntit, ha egy perccel a befizetett idő után érsz a kocsidhoz, vagy hogy a szolgáltató azonnal kikapcsolja a netedet, ha a csekken szereplő dátumhoz képest egy nappal később érkezik be a befizetett pénzed...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.12. 01:44:30

@Jó Estét: @RosszQtya: Azt kéne észrevenni, hogy a sztori arról szól, hogyan lehet elidegeníteni egy ügyfelet.

Jácint évekig járt egy adott taxiscég taxijaival és egyáltalán nem akadékoskodott a tarifarendszeren addig, amíg nem találkozott egy olyan taxissal, aki egy arrogáns bunkó volt és akinek hiába mondta, hogy mit csináljon, az ment a maga feje után, Jácintékat nagyívben leszarva.

Erre Jácint pepörgött, panaszt tett és a taxiscég meg nem azt nézte, hogy van egy régi ügyfél, akinek egyszer csak valamiért felbaszták az agyát és akit nem kéne elveszteni, hanem ugyanúgy elkezdett kekeckedni meg kioktatni, mint az a bizonyos taxis.

Az eredmény: a cég vesztett egy ügyfelet. Biztos megérte.

A peres fenyegetésen meg jót röhögtem, ennyire egy társaság se hülye. Semmi perelhető nincs a posztban, egy fogyasztói vélemény.
süti beállítások módosítása