Hirdetés

Hirdetés

Fizetett hirdetés

Vegyetek betonbort!
betonbor.jpg

Jacint blogja

Pillanat-lenyomat, vagyis mindig az, amit éppen kedvem van leírni... ...de előfordul, hogy kiröhögnek a csavarok...

Címkék

1956 (1) air (1) air race (1) alba volán (2) artisjus (1) átverés (4) augusztus 20 (2) augusztus 20. (1) balaton (1) bede róbert (1) biztosító (1) bkv (3) budapest (1) bulvár (1) bulvármocsok (1) cba (2) celeb (1) cib (1) cipő (1) cortina (1) critical mass (1) deko tv (1) diploma (1) dögkút (1) doktori (1) domus (1) dugó (1) dugódíj (1) egészségügyi reform (1) emléktorna (1) ernő bácsi (4) esélylatolgatás (1) étterem (1) étteremkritika (1) eurogames (1) európai unió (1) fábry (1) fehérítés (1) felvétel (1) fenyőgyöngye (1) fenyő miklós (1) forma1 (1) főzés (1) gasztro (1) gasztró (1) grandhotel (1) h1n1 (1) halottak napja (1) hamburger (1) hamilton (1) hellókarácsony (11) herdálás (1) hitelkártya (1) hoki (4) ilonka néni (4) ingatlanadó (1) Ízek utcája (1) ízlett (1) jamie oliver (1) jános korház (1) japán (1) játszóház (1) jégkorong vb (1) jogdíj (1) karácsony (1) kártyacsere (1) kérdés (1) kertészkedés (1) kompenzáció (2) kormány (1) különadó (1) kultúra (1) lassú tükör (1) léderer (2) lehúzás (1) letöltés (1) m1 (1) made in hungaria (1) magyar (1) magyarságtudat (1) manyup (1) massa (1) match (1) mentőláda (1) mikulás (1) minimax hajó (1) mónika show (1) mozi (1) MSZOE (1) NAV (1) négynapos ünnepek (1) nemzeti karakterisztika (1) népszámlálás (1) november 4 (1) nyaralás (1) nyári táborok (1) ocskay (1) október 23 (1) olimpiai (1) oltópont (1) országtorta (1) orwell (1) ostobaság (1) Óvoda nyári zárvatartás (1) palik (1) pláza (1) pokorni (1) postatörvény (1) pucc (1) race (1) räikkönen (1) reálhozam (1) red bull (1) rtl klub (3) selejtező (1) siófok (1) sport (1) szerencsejáték (1) szilveszter (2) szilveszteri tv (1) szmogriadó (1) szocialista bútorbolt (1) sztrájk (3) talmácsi (1) támogatás (1) távközlési adó (1) taxi (1) taxirendelet (1) telenor (1) teljesen használhatatlan tárgyak (1) terminátor (1) tesco (1) tilcsákbe (1) traumatológia (1) tüntetés (1) tv (1) tvpaprika (1) üdülési jog (1) ülo (1) útelzárás (1) útlezárás (1) wasabi (1) yves rocher (1) Címkefelhő

Megy, bedarál, győz! - avagy, hogy idén is legyen hokivébés bejegyzés...

2015.04.24. 12:10 jacint70

Tavaly is már az utolsó meccs előtt írtam... Most is, pedig mekkora a különbség! Egy éve a mezőny végefelé kullogtunk, semmi jelentősége nem volt a zárómérkőzésnek... Most pedig...

Pedig az előjelek nem ezt mutatták. A tavalyi vébét követően, az évközi felkészülési tornán sem volt meggyőző a teljesítmény, bizony, én már acéloztam a lelkemet, hogy ebből bizony kiesés lesz. Aztán - némileg váratlanul - "leigazoltuk" a Volán két meghatározó játékosát, és egycsapásra megváltozott a helyzet.

Valljuk be, ezzel a lépéssel át lett lépve egy határ. Korábban is voltak "frissmagyarok" a csapatban , de most fordult elő - talán Sevela-t leszámítva, aki kapus, vagyis itt is van "de" - először, hogy olyanokat igazoltunk, akiknek nem sok közük volt hazánkhoz, amíg ide nem jöttek. Ennek morális vonzatait lehet boncolgatni, de én úgy érzem, hogy két olyan játékossal gazdagodtunk, akik olyanok, mint a gyönge palántának a karó, vagyis "megtámasztják" a csapatot. Nem hiszem, hogy a negyvenéves Banham bárkitől is elvenné a lehetőséget, reálisan számolva még egy-két év "lehet benne", és nem mindegy, hogy a most odakerült fiatalok milyen szintű csatákban edződnek. Úgy vélem, mindkét játékosnak hozzáállása és teljesítménye alapján helye van a csapatban, nem csak azért kerültek be, mert a tengerentúlon születtek.

Az erősítés már a közvetlen felkészülés alatt látszott, olyat tettünk, amit még soha, egy héten belül kétszer megvertük az osztrákokat, és a szlovének elleni derbi is teljesen vállalható volt.
Már kezdtem bizakodni, amikor jött Bartalis sérülése, meg az, amit csak úgy tudok nevezni, hogy az IIHF hülyesége, vagyis Sofi kétmeccses eltiltása. Ugyanis ez a két meccs így illogikus. Az is egy érdekes történet, hogy egy szövetség által kiszabott büntetés miért befolyásolhatja egy másik szövetség válogatottjában történő szereplést - nem nehéz gyorsan "összeesküvés-elméleteket" gyártani -, de ha már így adódott, akkor az miért nem évül el a szezon végével, vagy tart az eltiltás teljes időtartama alatt? Miért pont csak az első két meccsre vonatkozik?

Mindegy, ez már történelem, "öt perccel" a kezdés előtt el lehetett felejteni a felkészülést, lehetett új sorokat kitalálni. Arra a vébére, amit leginkább úgy jellemeznék, hogy csupa olyan dolog történt, ami még sosem.
Először is, ez az első rendezvény, ahol nincs lefelé kilógó csapat, így fordulhat elő, hogy azt a Japánt, amit tavaly két perc választott el az A csoporttól, lehet, hogy holnap délután már két idény fogja.
De nézzük a meccseket:

1. Tipikus nyitómeccs. Ráadásul ennek mostanában nagyobb a tétje a korábbiaknál, hiszen aki itt nyer, az egy picit fellélegezhet, aki kikap, az viszont kezdhet a kiesés ellen játszani. Ezen a meccsen látszott, hogy mennyire fontos volt a honosítás, szerintem ha nincsenek a "frissmagyarok" - akik bizony vérbeli és nem "hungarian" profik, vagyis a kellő pillanatban is hozták, amit tudnak, nem tojtak be -, akkor ebből sima vereség lett volna. De nem lett, kétszer egyenlítettünk, majd fordítottunk, lehetett felfelé nézni. Az első sor mellett nagy dicséret illeti a Hári féle alkalmi alakulatot is, talán ők jelzik a legjobban, hogy azért a "bennszülöttek" között is vannak a feladathoz egyre jobban felnövő játékosok.

2. Ez volt az a meccs, ami miatt már ma írom a bejegyzést. Szépen megmutatta, hogy lehet, hogy feljutunk, de egyenlőre nincs sok maradásunk az elitben. Viszont vegyük észre, hogy a kazahok csak egy gólt lőttek egyenlő létszámban, és nagyon komolyan vettek minket, különben nem csaptak volna akkora hisztit a meg nem adott góljuk miatt. Kiderült, hogy Banhamék hiába vérprofik, nem véletlen, hogy nem a kanadai válogatottban játszanak.

3. Ez volt az meccs, amikor nem azért sikerült megemésztenünk a "nagy falatot", mert elképesztő szerencsénk volt, vagy mert az ellenfél nem vett minket komolyan. Sofi visszatért, most először a címben szereplő taktikát játszottuk. Az edző kitalálta, a csapat meg meg tudta valósítani. Sokat és jól koriztunk, ütköztünk, belőttük a helyzeteket. Persze lehet "dezni", hogy ez egy megfiatalított, "Made in Italy" olasz válogatott, de ez legyen az ő dolguk, nem ezért győztünk. Hanem azért, mert végig uraltuk a meccset, jobbak voltunk.

4. Ez volt ez a meccs, ahol az első negyedóra után elkönyveltem, hogy ki fogunk kapni. Mentünk, daráltunk, óriási helyzeteink voltak, de semmi nem ment be. Na, ilyenkor szokott lenni, mint 2005-ben a britek ellen, hogy a nagy rohamban mi kapunk gólt. Ez be is következett! Egy nem túl "életmentő" kiállítást kihasználva az ukránok megszerezték a vezetést, majd egy hibát követően megduplázták az előnyt. Ezután az történt, ami nem szokott. Ment tovább a "kekszdarálás", és a végén az ukránokból is "teasütemény" lett.

És, hogy miért egy nappal korábban írom a bejegyzést? Mert nem érzem az értékelés szempontjából fontosnak a holnapi meccset! Persze nagyon szeretném, ha feljutnánk, jól jönne egy újabb kirándulás a "nagyok" között, de már most elmondhatjuk, hogy újra van csapatunk! Visszaszereztük helyünket a DIV I/A a feljutásra mindig esélyes élcsapatai között, ez a lényeg!

A többi meg holnap eldől. De akármi is lesz az eredmény, hamarosan eljön az az idő, amikor az Ocskay-Palkovics-Szuper fémjelezte csapatot már nem Aranygenerációként, hanem Első Aranygenerációként fogjuk emlegetni...

Update 2015.04.26. 8:44: Tessék, lehet ízlelgetni: Második Aranygeneráció! A vezető gólunk szimbolikus, a "bennszülött" Hári lőtte, miután a "frissmagyar" Banham "megzúzta" a lengyelek kapusát. 

 

13 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://jacint.blog.hu/api/trackback/id/tr787394352

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A csoport? 2015.04.26. 09:47:23

Feljutunk? A nap kérdése. Az én válaszom az, hogy 1) nagyon remélem 2) és valószínúleg igen. Nézzük, mit mond Promontor Mérnöki Feljutásbecslő Algoritmusa? Pontokba szedve, ahogy egy kockafejűhöz illik: 1) Papírforma alapján mi vagyunk az esélyesek...

Trackback: A csoport! 2015.04.26. 09:25:43

Megvan! Lerágtam a körmömet, szétüvöltöztem az utolsó harmadot, megmenekültem 3 gutaötéstől, de megvan! Nem hinném, hogy képes lennék értelmes értékelést adni, azonkívül, hogy nem játszottunk túl jól, a lengyelek nagyon jól játszottak, de valahogy a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.04.24. 21:28:48

Hm, valszeg majd még lesz részletes reakció részemről, de most egy villámkomment: én nagyonis fontosnak érzem az értékelés szempontjából a holnapi meccset!

A 2008 óta lezajlott vébéken eddig mindig igazságos volt a nemfeljutásunk. Vagy a liftező csapatok voltak egyértelműen jobbak, vagy ha elkaptuk is valamelyiket (mint a kazahokat két éve), akkor meg az látszott, hogy közben nem tudjuk a mögöttünk levőkkel szemben érvényesíteni a papírforma fölényünket (ld. a botlást Korea ellen).

Idén szerencsénk volt az olaszokkal (nem maga a nyerés volt szerencse, hanem hogy az olaszok viszonylag gyenge csapattal jöttek: ha belegondolsz, 2008-ban is Ukrajna gyengesége miatt jutottunk fel), de a feljutáshoz át kellene lépni az árnyékunkat és be kell bizonyítanunk, hogy a nálunk hátrább rangsorolt csapatokat is meg tudjuk verni.

Mindegyiket, kivétel nélkül. Azaz Lengyelországot is.

Az, hogy ez a csapat örökbérletet vált az első még nem feljutó helyre, az számomra nem előrelépés, még akkor se, ha tavalyhoz képest számszerűleg az. Az előrelépés az, ha végre elérjük az utolsó már feljutó helyet.

Egyébként emlékszel, hogy 2011 környékén mondtam valami olyasmit, hogy szerintem ebben az évtizedben még egy visszajutás biztos belefér? Hát nagyon szeretném, ha ez most lenne.

Mert ha nem most lesz, akkor jövőre jóval nehezebb lesz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.04.24. 21:37:16

"Egy éve a mezőny végefelé kullogtunk, semmi jelentősége nem volt a zárómérkőzésnek..."

Egyébként ez se igaz. Ha akkor hagyjuk a japánokat felmenni, akkor most Ausztriát kaptuk volna a nyitómeccsen, ami azért nem ugyanaz. (Azt ne felejtsük, hogy a felkészülési meccseken az osztrák B-vel játszottunk...)

Szóval kellett az a tavalyi nyögvenyelős hosszabbításos győzelem a japánok ellen...

Tejpalkó 2015.04.25. 19:00:00

Az íráshoz gratulálok, mert jól fogtad össze az eddigi meccsek történéseit.
Azért már ebben a helyzetben nem mindegy, hogy feljutó, vagy harmadik helyezettek leszünk, mert négy feljutó - döntő - összecsapás elvesztése után valóban jó lenne egy újabb liftbe beszállni...
Ugyan akkor baromira zavar, hogy a média, megint a csoda kategóriába teszi a válogatottunkat, ha feljutnának, pedig ezt a jelzőt csak egy 70 év utáni álomra lehet használni.Most valóban annak a magyar hoki válogatottnak a fejlődését mérhetjük le, mely már 5 éve az esélyesek sorában küzdött, de akár a két hazai rendezésű VB-én vagy a szlovéneknél csak az úgynevezett bukta jött be, pedig - a fiatalok beépítése mellett - is szép eredményeket értünk el.
Ezért a mai siker nem a "csoda", hanem a jó csapat kategóriájába fog tartozni és el kell ismerni azokat, akik ezért dolgoztak.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.04.25. 19:41:21

Még egy utolsó komment Sofron kapcsán:

Egyetértek, hogy tökhülye szabályról van szó, de azért a vb után egy tényfeltáró cikkben megvilágíthatná a jégkorongblog, hogy ez az egész miért csak az utolsó pillanatban derült ki.

Az illetékes szabályok ott vannak az IIHF honlapon és szerintem valakiknek a magyar szövetségnél-válogatottnál illene ezeket a doksikat kb. betéve tudni.

Tehát nagyjából egy nappal a Krefeld kiesése után illett volna tudni, hogy Sofi két meccsen nem játszhat majd. Ha valamiféle fellebezésben vagy tisztázásban reménykedtek, akkor is a stábnak tudnia kellett volna arról a kockázatról, hogy a közbenjárás sikertelen is lehet.

Azt hiszem, összességében jól megúsztuk az ügyet, Japánt megvertük, a kazahokat Sofival se vertük volna, az olaszok ellen meg nagyon jól szállt be. De attól még én itt érzek némi balfékséget az ügy menedzselése kapcsán.

De lássuk most már a meccset, hajrá magyarok!

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2015.04.26. 09:01:42

@promontor: Direkt vártam egy napot, mielőtt válaszolok. Hál' Istennek bejött a számításom, a fiúk tegnap "elintézték", hogy mindkettőnknek igaza lehet, nem kell "komoly" vitát lefolytatni...
Azt hiszem, a különbség kettőnk között ott van, hogy míg Te a 2008 óta tartó időszakot egyben tekinted, addig én 2013 utánra húzok egy erős cezúrát. Addig ugyanis az 1998-ban először "megnyilvánult" csapat "erőltetése" ment, míg 2014-ben muszáj volt meglépni a fiatalítást. Ott érzem a cezúrát, hogy addig ugyan cserélődtek a játékosok, de a kulcsembereket képező mag kb. megmaradt. 2014-ben ez változott, és bizony én úgy láttam, hogy annak a csapatnak nem voltak olyan kulcsemberei, akik komolyan tudták volna vinni a csapatot, meccseket tudtak volna eldönteni, stb.
Ez változott meg idénre, és ennek én legalább úgy örülök, mint a feljutásnak, mert ebben látom a hosszú távú potenciált... ;-)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2015.04.26. 09:13:27

@promontor: Az adott torna, illetve az én "szurkolói szemszögemből".
Viszont most úgy látom, hogy nem is az volt a fontos, hogy az osztrákokat "felengedtük", hanem ez volt az első olyan meccs, ahol a csapat a végsőkig küzdött, és visszajött hátrányból.
Ez egy hosszú, nem túl sikeres vb végén nem annyira triviális, a tudatalatti esetleg már könnyebben leereszt, nem biztos, hogy a játékos ilyen szinten gondol a "jövőre"...
Viszont most nagyon jól jött, főleg ott, hogy az ukránok ellen sem adtuk fel az amúgy "tétnélküli" meccset, aminek következtében tegnap lépéselőnyünk volt a lengyelekkel szemben... ;-)

Ja, és, hogy ki milyen szintű csapattal jön, azzal kár foglalkozni... Pl. azzal, hogy az olaszok is lelájtosították magukat. Itt www.jegkorongblog.hu/2014/12/03/olaszorszagban-a-magyar-mintat-kovetnek/ le van írva, hogy ezt nem szívességből teszik, hanem azért mert a modell kezdte felzabálni magát, vagyis elkezdett fogyni az olasz játékosok száma... Így meg nem lesz bajnokság, ahol azt a 18 hónapot le tudja játszani a honosításra váró kanadai... ;-)
Az ukrán helyzet más, de szerintem a kiesés ellenére sem volt olyan nagyon gyenge az a csapat, még akkor is, ha nem is voltak olyan erősek, mint tavaly...

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2015.04.26. 09:24:28

@promontor: Nos, nehéz erre mit mondani...
Ez egy nagyon hülye szabály...
Viszont ha már ilyet hozott az IIHF, akkor kötelezhetné az eltiltó szövetségeket, hogy erről konkrétan értesítse ki az érintett társszövetséget. Ha ez megtörtént, akkor persze nincs mentség, de ha nem, akkor minimum osztott a felelősség... ;-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.04.26. 10:02:11

@jacint70: Ami az "értesítéseket" illeti, ez csak részben jogos.

A jégkorongblogon szinte azonnal megjelent az eltiltás híre. Persze azt se a blogosok, se a laikus olvasóközönség nem tudta, ez mivel jár, de pont az a mondandóm, hogy a szövetségnél kellene legyen olyan ember, aki viszont ilyenkor azonnal tudja, hogy mi az ábra és ezt közli is mindenkivel, akit érint.

Ennek az embernek meg szerintem az is feladata kell hogy legyen, hogy proaktívan figyelje a válogatott játékosok körüli történéseket, ne pedig valami "értesítésre" várjon.

(Nem "vért akarok", nem az a lényeg, hogy találjunk egy bűnbakot, hanem az, hogy tanuljunk az esetből és a jövőben ne érjenek hasonló meglepetések...)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.04.26. 11:50:11

@jacint70: Szerintem az "egyben tekintés" és a korszakváltás figyelembe vétele is jogos. A magyar hoki elért egy szintet és szerintem jogos az az elvárás, hogy erről a szintről próbáljunk meg eggyel feljebb lépni. Ez a hosszútáv, és nem csak a nagyválogatott, hanem az utánpótlás, a klubok, az egész közeg erről kell szóljon.

Az, hogy egy adott évi vb-n a hosszútávú célból mit lehet aprópénzre váltani, az egy másik kérdés és abban egyetértek, amit erről írtál. Nyilván a 2014-es csapat egy fiatal, új csapat volt és ahogy az aranygeneráçió se tudott egyik évről a másikra meccsdöntő kulcsembereket kitermelni, a tavalyi csapatnak is ehhez idő kellett volna, azaz idén is még a Div1 pozició megtartása, esetleg minimális erősítése lehetett volna a cél.

A Banham-Sarauer duó leigazolása valóban ezen változtatott és maximálisan bejött. A feljutás nyilván most is ad majd egy lendületet az egész sportágnak és konkrétan a fiataloknak is adhat egy olyan tapasztalatot, ami majd később belőlük csinál a két kanadaihoz hasonlító kulcsembert.

Viszont pont ezért érzem úgy, hogy az idei vb megitélésében kulcsfontosságú volt, hogy feljutunk-e vagy nem. Ha nem, akkor a honosításnak nem lett volna olyan sok értelme, bentmaradni szerintem bent tudtunk volna színmagyar csapattal is (ezen nyilván lehet vitatkozni, ez egy sűrű mezőny volt) és akkor kettővel (hárommal, ha Metcalfe-ot is számoljuk) fiatal kaphatott volna esélyt, szerezhetett volna tapasztalatot.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2015.04.26. 13:12:38

@promontor: Szerintem idén már voltak magyar kulcsemberek is, Hárit és Rajnát mindenképpen annak nevezném, Sofi, Sebők, Szirányi és Gőz meg a "lehet vitatkozni róla" kategória.
Én nagyon attól tartok, hogy Bartalis és Sofi kiesése után a "frissmagyarok" nélkül nem alakult volna jól a japán meccs, és akkor bizony a bennmaradás is lehetett volna izgalmas téma.
Szerintem mostantól az is lehet taktika, hogy a Volán folyamatosan próbál egy-két "banhamszerű" légióst beszerezni, akiket hasonló módon be lehet majd építeni a válogatottba is... ;-)

"A magyar hoki elért egy szintet és szerintem jogos az az elvárás, hogy erről a szintről próbáljunk meg eggyel feljebb lépni."

Ne felejtsük el, hogy az évek alatt elért szint magasabb, mint amire a háttér predesztinálná a hokit...
Vegyük pl. a MOL ligát. Miközben A csoportosok vagyunk, a Dunavár épp vergődik, a Zámky lehet, hogy nem jön jövőre, a Fradi nem túl acélos... Jó lenne, és pont az elmúlt egy hét bizonyította a létjogosultságát, ha jönnének lengyel csapatok...

És ez mindig is hasonlóan ment... Vagyis semmi nem indokolta, hogy az amúgy is "üvegbúrában nevelt" Első Aranygenerációt követően nem lesz nagy visszaesés... ;-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.04.26. 17:18:05

@jacint70: Igan, az a tavalyi meccs a csapat mentális felépítése szempontjából is nagyon fontos volt, ebben egyetértek.

Az olaszokat nem azért említettem, mert ezzel bárkinek az érdemét kisebbíteni akarnám és egyetértünk abban is, hogy ennek mik az okai a háttérben, azaz előbb-utóbb ez elkerülhetetlen volt. Ugyanakkor azt fontos látni egy-egy torna előtt, hogy melyik csapattól éppen mi várható. Idén az egyik liftező csapat érezhetően gyengébb volt és ugyan nem látok bele a honosítási döntés hátterébe, de ha ezt is figyelembe vették, akkor nagyon okosak voltak, mert így egy olyan tornára erősítették meg a csapatot, amin több esélyünk volt. És ugye be is jött.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.04.26. 17:41:02

@jacint70: Igen, szerintem is voltak már magyar kulcsemberek is, de az is biztos, hogy a két kanadai csatár is az volt.

Azt lehetetlen megmondani, mi lett volna, ha ők nincsenek, abban a párhuzamos univerzumban én nem jártam ;-), de pont azért, mert voltak magyar kulcsembereink is, azt gondolom, hogy ki nem estünk volna nélkülük sem. Volt négy szoros meccsünk, velük mind a négyet behúztuk, de nem hiszem, hogy nélkülük egyiket se húztuk volna be. ha meg behúzunk kettőt, az már bentmaradás lett volna.

"Ne felejtsük el, hogy az évek alatt elért szint magasabb, mint amire a háttér predesztinálná a hokit..."

A fene tudja, részben egyetértel, részben nem. Ez sokkal inkább igaz volt Sapporóra, azért is hívtuk azt csodának. De Tejpalkó is azt mondja - meg mások is, sokan - hogy a mostanit ne hívjuk csodának, mert ez már munka, elsősorban.

Az igaz, hogy önmagában a Mol Liga nem lenne elegendő a feljutáshoz, de a magyar hoki nem csak Mol Liga. Pont a trackbackelt posztomban ott a lista, a csapat fele az Ebelből jön, a negyede európa ligákból, a maradék negyed a Mol Liga.

Nézd meg Szlovéniát, stabil liftezők, pedig a saját bajnokságuk nem túl ütős, mostanában az Ebelben is szenvednek. Viszont van remek utánpótlásuk és nemzetközi respektjük, így az utánpótlásból kinövő játékosok el tudnak menni külföldre. Ez lehet egy út a magyar hoki előtt is és én az idei kiesések ellenére is azt hallom, hogy az utánpótlás egyre jobb és egyre szélesebb. A mostani feljutás meg talán emel egy kicsit a respekten is...

Persze jó lenne a Mol Ligát is megerősíteni és szurkolok a Dunaújvárosnak, hogy túlélje a főszponzor távozását. Kell egy erős bajnokság azoknak a játékosoknak is, akiket nem draftol az NHL rögtön az utánpótláskorból kinőve ;-), hát ezen még dolgozni kell. De én csakazértis optimista vagyok, amennyit én látok a hokistársadalomból, ez egy jó közeg, amiben benne van a potenciál.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2015.04.26. 17:51:17

@promontor: Én úgy látom, hogy a két "frissmagyar" nagyon más kategóriát képvisel, mint amihez hozzá vagyunk szokva...
Tegnap el is hangzott a közvetítésben, hogy Sarauernak mintha nem lenne idegrendszere.
Amit tudnak, azt bármikor tudják hozni, nem remegnek meg a tét miatt...
Az, hogy mi lett volna nélkülük, azt mát tényleg nem fogjuk megtudni... De az tény, hogy több esetben pont jókor lendítettek egy nagyot a csapat szekerén...
Ha azt vesszük, az ukránok sem voltak harmatgyengék, a kazah meccsen kívül mindegyik alakulhatott volna a javukra is, mégis elvesztették az összeset...
süti beállítások módosítása