Olvassátok minden nap:

Akció! A szerzőnél most dedikálva, 2000 Ft-os akciós áron! (Bolti ár: 3990 Ft) Érdeklődni: tejpalko@gmail.com

Olvassátok minden nap:

Akció! A szerzőnél most dedikálva, 2000 Ft-os akciós áron! (Bolti ár: 3990 Ft) Érdeklődni: tejpalko@gmail.com

Fizetett hirdetés

Még nem teljes a hokifelszerelése?!

A hiányzó darabokat most akciósan beszerezheti a Hockey-Monkey-tól!

Jacint blogja

Pillanat-lenyomat, vagyis mindig az, amit éppen kedvem van leírni... ...de előfordul, hogy kiröhögnek a csavarok...

Címkék

1956 (1) air (1) air race (1) alba volán (2) artisjus (1) átverés (4) augusztus 20 (2) augusztus 20. (1) balaton (1) bede róbert (1) biztosító (1) bkv (3) budapest (1) bulvár (1) bulvármocsok (1) cba (2) celeb (1) cib (1) cipő (1) cortina (1) critical mass (1) deko tv (1) diploma (1) dögkút (1) doktori (1) domus (1) dugó (1) dugódíj (1) egészségügyi reform (1) emléktorna (1) ernő bácsi (4) esélylatolgatás (1) étterem (1) étteremkritika (1) eurogames (1) európai unió (1) fábry (1) fehérítés (1) felvétel (1) fenyőgyöngye (1) fenyő miklós (1) forma1 (1) főzés (1) gasztro (1) gasztró (1) grandhotel (1) h1n1 (1) halottak napja (1) hamburger (1) hamilton (1) hellókarácsony (11) herdálás (1) hitelkártya (1) hoki (4) ilonka néni (4) ingatlanadó (1) Ízek utcája (1) ízlett (1) jamie oliver (1) jános korház (1) japán (1) játszóház (1) jégkorong vb (1) jogdíj (1) karácsony (1) kártyacsere (1) kérdés (1) kertészkedés (1) kompenzáció (2) kormány (1) különadó (1) kultúra (1) lassú tükör (1) léderer (2) lehúzás (1) letöltés (1) m1 (1) made in hungaria (1) magyar (1) magyarságtudat (1) manyup (1) massa (1) match (1) mentőláda (1) mikulás (1) minimax hajó (1) mónika show (1) mozi (1) MSZOE (1) NAV (1) négynapos ünnepek (1) nemzeti karakterisztika (1) népszámlálás (1) november 4 (1) nyaralás (1) nyári táborok (1) ocskay (1) október 23 (1) olimpiai (1) oltópont (1) országtorta (1) orwell (1) ostobaság (1) Óvoda nyári zárvatartás (1) palik (1) pláza (1) pokorni (1) postatörvény (1) pucc (1) race (1) räikkönen (1) reálhozam (1) red bull (1) rtl klub (3) selejtező (1) siófok (1) sport (1) szerencsejáték (1) szilveszter (2) szilveszteri tv (1) szmogriadó (1) szocialista bútorbolt (1) sztrájk (3) talmácsi (1) támogatás (1) távközlési adó (1) taxi (1) taxirendelet (1) telenor (1) teljesen használhatatlan tárgyak (1) terminátor (1) tesco (1) tilcsákbe (1) traumatológia (1) tüntetés (1) tv (1) tvpaprika (1) üdülési jog (1) ülo (1) útelzárás (1) útlezárás (1) wasabi (1) yves rocher (1) Címkefelhő

Postakupec

2008.07.16. 20:52 jacint70

Elballagtam a szomszéd kispostára, és befizettem egy csekket. A művelet közben - kb. a visszajáró összerendezgetésekor - a hölgy nekemszegezte az alábbi kérdést:
- Tud róla, hogy a Postánál nemcsak levelet lehet feladni, hanem értékbiztosítást is lehet kötni? - vagy valami hasonló.
- Nem, és nem is akarok róla tudni! - hangzott a válasz.

Miért is nem akarok tudni róla? Mert ez a fajta tukmálás egyszerűen zavar. Alapvetően minden olyan próbálkozást utálok, amikor személyesen vagy telefonon kezdenek zargatni, hogy vegyek valamit. Ez utóbbit általában vasárnap délután, de lehetőleg Forma-1 vagy hokimeccs alatt, és természetesen akkor, amikor alszik a Kiccsaj. Telefonos zaklatásban a "kedvencem", amikor elkezdenek érdeklődni, hogy hol voltam nyaralni az utóbbi két évben. Ilyenkor - hangulattól függően - az alábbi módszerek egyikével szoktam lerázni őket:

1. Az első kérdés után visszakérdezek, hogy "És ön hol volt nyaralni az elmúlt két évben?".
    Erre általában az szokott lenni a válasz, hogy miért érdekes ez. Ilyenkor el szoktam
    magyarázni, hogy ha én válaszolok a kérdésére, akkor úgy illik, hogy ő is válaszoljon az
    enyémre. Itt el is szoktak köszönni.

2. Megkérdezem, hogy kereskedelmi célú hívásról van-e szó. Erre kénytelenek igennel    
   válaszolni. Ilyenkor közlöm, hogy a családi "poliszi" alapján csak akkor tudom      
   végighallgatni, ha előzetesen befizeti az ilyenkor szokásos telefonfenntartási   
   hozzájárulást. A válasz minden esetben mélységes felháborodás, hogy miért kéne neki
   fizetni. Elmagyarázom, hogyha megveszem a termékét, akkor neki abból haszna van, ami
   nem jöhetne létre, ha én nem tartom fenn a telefont. Tehát úgy méltányos, ha 
   hozzájárul a költségekhez. Az első kérdés már nem szokott elhangozni, marad az
   elköszönés.

3. Ha közli velem, hogy rögzítik a beszélgetést, akkor jelzem, hogy itt be is fejeztük, mert
   ez nem ügyintézés, ahol igazolnia kell, hogy én bíztam meg, a marketingolás 
   elszámolása érdekében pedig nem vagyok hajlandó elviselni a személyiségi jogaim
   megsértését. Ha nem közli, akkor a beszélgetés egy pontján váratlanul megkérdezem,
   hogy rögzíti-e a beszélgetést. Ezt nem tagadhatják le, mivel a kérdés is rögzítésre kerül.
   Az igenlő választ követően közlöm, hogy erre nem hívta fel a figyelmem, pedig ez
   törvényi előírás, ezért mind őt, mind a cégét fel fogom jelenteni. Ilyenkor már csak a
   telefont kell letennem, az elköszönés is el szokott maradni.

De térjünk vissza az eredeti történethez. Miért is vennék igénybe bármilyen szolgáltatást a Postától?
Talán azért, mert megbízhatóak? Ugyan! Az elmúlt két évben "elhagytak" egy ajánlott (angolul registered, vagyis regisztrált, nyomonkövethető) levelet.
Talán azért, mert gyors, pontos kiszolgálás van náluk! Ugyan! Karácsonykor a Zasszony barátnője küldött két ajánlott levelet. A postás "természetesen" nem jött be, csak bedobta a két cetlit. Kb. fél órás sorbanállás után a hölgy az egyik levelet nagy nehezen megtalálta, a másikat az egész helyiség átkutatása után sem. Kérdezte milyen alakú a küldemény? Honnan tudjam, nem én adtam fel, én megkapni szeretném! Megnézi a gépben, üdvözült arccal közli, hogy nincs benne ez a szám, tehát levél sincs. Kérdezem, akkor mit dobott be a postás. Erre közli, hogy adjam meg a számom, majd felhívnak ha meglesz. Megadom, majd én is kérek egyet, ahol érdeklődhetek. Ő olyat nem tud adni, különben is egy óra múlva vége a műszakjának. Kérem a főnököt, elmondom mi a helyzet, mondja, hogy megnézik, de legalább ad névjegyet. Fél óra múlva hív, hogy megvan a "nem létező" küldemény, mehetek vissza érte.
Talán azért, mert ügyfélbarát szemlélet uralkodik? Ugyan! Az egykoron installált hat ablakból csak három van nyitva, abból kettőnél csak levelet lehet feladni, hiába áll a sor a csekkesnél.

Egy pillanatra tételezzük fel, hogy a fenti esetek nem riasztottak el, valamint éppen csekkfeladás közben támad sűrgős értékbiztosíthatnékom. Akkor már csak némi mazochizmus szükséges a biznichez, hogy ott vásároljak, ahol egyszerűen felelősségre vonnak ("Tud róla,..."), hogy nem ismerem az eladó termékpalettáját.
Vajon, hogyan képzeli a posta a lebonyolítást? A hölgy bezárja az egyetlen csekkes ablakot, és elvonulunk szerződést kötni? Vagy az egyre ingerültebb tömeg füle hallatára fogom bediktálni a lakcímemet, meg hogy mekkora is az az érték amit biztosítani szeretnék? A lakáskulcsot nem kéne előzékenyen a pulton hagynom?

A hölgy nem adta fel. A pecsételés közben jelezte, hogy vagyonőr szolgáltatásuk is van. Ekkor megkérdeztem, hogy ezek szerint vége a sztrájknak, mert mintha azt olvastam volna, hogy fellázadtak a kupeckedés ellen. Mire a hölgy megtörten közölte, hogy nekik bizony egy kvótát teljesíteni kell, különben bezárják az egységet.

Hát zárják! Inkább legyőzöm a lustaságomat, és a maradék pár csekket is átteszem átutalásra, meg az évi néhány csomagot elküldöm csomagküldővel, (egyéb szolgálatást a telefon és az e-mail elterjedése óta úgysem veszek igénybe) minthogy bármit is vegyek egy olyan cégtől, amely zaklatja az ügyfeleit, ráadásul úgy, hogy a "zaklatóemberek" pénzét is megspórolja, helyette szerencsétlen "rabszolgáit" fenyegeti meg állásuk elvesztésével. Legfeljebb kihal egy szép hobby, a bélyeggyűjtés...

 


  
 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jacint.blog.hu/api/trackback/id/tr47571561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt 2008.07.21. 13:16:50

Öhm... Ha ezt elolvassa a fent nevezett társaság egy alkalmazottja, azonnal cinizmusmérgezést kap, aminek a hatása legalább a ciánéval egyenrangu :).

VVega · https://debugme.eu/ 2009.01.23. 16:30:10

A 2-es pont halálosan jó :D