Tegnap sikerült Netpartnerré válnom. Ehhez be kellett mennem az Ügyfélszolgálatra (ez teljesen rendben van, elvégre ez egy pénzügyi tranzakciókat lehetővé tevő szolgáltatás, ehhez nyilván kell egy ügyfél által aláírt papír, amivel a cég szükség esetén fedezi a hátsóját...) és ott ki kellett töltenem - természetesen két példányban - egy szép űrlapot, az alábbi rovatokkal: név, anyja neve, cím, telefonszám, e-mail cím, kívánt azonosító.
Ezeket tudtam. A hivatkozott szerződés számát nem, ezt a Kedves Ügyintéző Hölgy (tényleg kedves volt), megnézte a "gépben". A végén megkértem, hogy ellenőrizze, hogy olvasható-e az e-mail cím, elvégre ha azt elgépelik, akkor nem tudok hozzájutni a jelszóhoz. Azt mondta, Ő igen, reméli, hogy a Központban, ahol rögzítik, ott sem lesz probléma. Egyben jelezte, hogy a mail kb. egy hét múlva várható, ennyi időt vesz igénybe az adminisztráció.
Vizsgáljuk meg mindezt ügyvitelszervezési oldalról:
Minimális konfiguráció:
Ü1/2 bemegy, Üi azonosít a rendszerben, azonosító beállít, papír kinyomtat, aláír, hazamegy, vidáman tranzakcionál.
Hardverigény: 1 db Üi, 5 perc munka
Szükséges konfiguráció:
Ü1/2 bemegy, kitölt egy űrlapot olyan adatokkal, ami ott van a gépben, aláír, hazamegy, papír központba beszállítódik, valamikor rögzítésre kerül, ügyfél egyre kevésbe türelmesen vár.
Hardverigény: min. 3 Üi, min. 1 hét munka
Vagyis egy ember ötperces munkáját legalább három ember végzi el egy hét alatt.
Nem ezt hívták véletlenül szocializmusnak? Sosem fog ez elfogyni!?